נפרדים מהדולפינריום – עבודות ההריסה החלו

הבוקר (ד') החלו בעבודות ההריסה של מבנה הדולפינריום המיתולוגי בת"א. המטרה היא לפתוח את קו החוף והמבט לים, להמשיך את רצף הטיילת ולהקים פארק חופי עם מרכז ספורט ימי קהילתי.

 

כחלק מחזון עיריית ת"א ליצור רצף פתוח של הטיילת לאורך החוף, החלו היום (ד') בעבודות ההריסה של מבנה הדולפינריום, אשר עומד נטוש כבר במשך כמה שנים ומהווה מפגע ומטרד שחוסם את קו החוף ואת המבט אל הים.  

 

במקום המבנה הקיים יוקם פארק חופי חדש עם מרכז ספורט ימי קהילתי ויתאפשר ליצור רצף של הטיילת הפתוחה.

 

צילום: גיא יחיאלי

 

מקור: עיריית ת"א-יפו

 

המרכז הימי מיועד לפעילויות ספורט ימי עממיות כמו גלישת גלים וסאפ, והוא עתיד לשרת גולשים ותלמידי בתי ספר מהעיר ת"א, אשר ייחשפו במסגרת הלימודים לפעילות ספורט ימי.

משעות אחה"צ, יתקיימו במרכז פעילויות וחוגים לגולשים וחותרים מתחילים, וכמו כן יינתנו גם שירותים מלאים למנויים שיצטרפו למועדון עד שעות השקיעה. מינהל קהילה תרבות וספורט יהיה אחראי על הפעלת המרכז הימי, במחירים מוזלים והשווים לכל נפש.

 

מקור: עיריית ת"א-יפו

 

מבנה הדולפינריום הנטוש עומד חוצץ בין העיר לים ומהווה חסם אחרון לפתיחה של רצף הטיילות לאורך החוף. העבודות במקום צפויות להימשך כחודשיים והן יכללו את הפינוי וההריסה של המבנה שבמקומו תקים עיריית ת"א את הפארק החדש, את מרכז הספורט הימי הקהילתי ואת המשך הטיילת הציבורית, שתשלים את הרצף לאורך החוף כולו.

 

במסגרת העבודות ובהתאם להיתר, רוב העצים שנמצאים כיום מחוץ למבנה הדולפינריום יגודרו ולא ייכרתו.  רישיון כריתה התבקש עבור 4 עצים בלבד שצמחו בתוך המבנה עצמו ובצמוד לו.

 

רון חולדאי, ראש עיריית ת"א-יפו אמר: "פתיחת הים" לכלל הציבור, היא אחת מהמטרות הראשונות אשר הצבתי לעירייה עם כניסתי לתפקיד. עבודות ההריסה שהתחלנו היום הן חלק מחזון העיר, לפתוח רצף של הטיילת לאורכה של העיר כולה, דבר שיאפשר מבט פתוח לעבר הים."

 

צילום: גיא יחיאלי

 

לחוף הדולפינריום יש תכנון מחודש שיהפוך אותו לחוף ציבורי נגיש ונוח יותר, שיכלול פעילויות ספורט ימי ואתגרי, ומתרחצים ברצועת חוף מספיק רחבה שיכולה להכיל תנועה ערה ושהייה ממושכת ללא הפרעה.  החוף המחודש יוקף באזורי ישיבה ופעילות בצורת טריבונות ומשטחים.

 

המבנה החדש של המרכז הימי יתוכנן בצורה מינימליסטית כחלק מאלמנט הצללה של החוף. בחלק המערבי של המבנה תעבור הטיילת והוא יהווה מרפסת אשר תעוצב כמסגרת שפונה לכיוון מערב ומאפשרת פתיחה מרבית ונקודת צפייה לעבר החוף המחודש והמורחב. שטח המבנה יורחב באמצעות אלמנט הצללה ובכך יתווספו אזורים מוצלים לא-פורמליים.

 

מקור:עיריית ת"א-יפי

 

חשוב לציין כי טרם אושרה התכנית הסופית של עיצוב מרכז הספורט הימי, במוסדות התכנון. בימים אלו נערכים מפגשי התייעצות עם הציבור בנוגע לתכנית הסופית, בדגש על שימושים בשטחים הציבוריים הפתוחים.

הפרויקט המפורט והסופי יוצג במלואו לציבור במפגש ההתייעצות אשר יתקיים ביום ראשון, 3.6.18 (פרטים על המפגש ניתן לראות באתר העירייה).

 

פינוי השטח של הדולפינריום מתאפשר ע"י הפיכתו לשצ"פ (שטח ציבורי פתוח), והעברת זכויות בנייה לשטח הקיים מזרחה, מצדו השני של רחוב הרברט סמואל - הירקון 1-2, זאת במטרה להקים פרויקט מעורב של מגורים ומלונאות בשני מגדלים, בגובה ובהיקף התואם את מדיניות עיריית ת"א-יפו לאורך החוף.

 

סרטון הדמייה לחוף הדולפינריום החדש: